نویسنده انگلیسی:
تحصیل بدون لذت به سواد کودکان فقیر آسیب میزند/ عواقب روش آموزشی غلط بریتانیا
مکناب نویسنده کتاب موفق «براوو تو زیرو» که خود تا ۱۶ سالگی سواد خواندن نداشت میگوید که تجربیات وی در تحصییل نشان میدهد که روش «چک کردن مستمر» مانع فراگیری مهارتهای خواندن میشود.
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، اندی مکناب نویسنده بریتانیایی در گفتگو با گاردین اظهار میکند روش تحصیلی کودکان فقیر بریتانیا بر آموزش آنان تاثیرات منفی و ماندگار میگذارد.
مکناب نویسنده کتاب موفق «براوو تو زیرو» که خود تا 16 سالگی سواد خواندن نداشت میگوید که تجربیات وی در تحصیل نشان میدهد که روش «چک مستمر» برای شهریه دانشآموزان، مانع فراگیری مهارتهای خواندن میشود.
خط مشی دولت بریتانیا در تاکید بر گرامر یا دستور زبان و ارجحیت آن بر لذت در تحصیل تبعیض نسبت به کودکان فقیر است و این رویه انگلستان را در ته ردهبندی توانایی خواندن در ملل پیشرفته قرار داده است.
مکناب که سفیر کمکهای خیریه برای سوادآموزی آژانس ریدینگ نیز هست گفت:"در این روش تحصیلی دانشآموزان فقیر دو اتفاق بد برایشان میافتد اول اینکه معلمان وقت تشویق دانشآموزان برای لذت بردن از تحصیل را ندارند زیرا وقتشان به «باکس تیکینگ» یا «چک کردن مستمر» برای بازرسیهای «آفستد» و سرو کار با نیازهای ضروری کودکان میگذرانند. تمام سیستم تحصیلی امروزه به صورت بسته است و معلمان وقت کافی برای تشویق کودکان را ندارند و در نتیجه لذت مطالعه از دست میرود.
مکناب در ادامه افزود: در نتیجه این روش غلط، دانشآموزان مدرسه را با سوادی ضعیف ترک میکنند. معلمان نیز ناامید هستند زیرا از الهام بخشی به دانشآموزان برای اشتیاق به فراگیری و مطالعه منع شدهاند. و این معضل را سیستم و چرخه نظام تحصیلی بریتانیا به وجود آورده است.
منبع : خبرگزاری فارس
- ۹۵/۱۱/۱۳