اعتماد به محتوای قرآن مبنای حرکت اهل بیت (ع) و پیروان آنهاست
برای خواندن لطفا به ادامه مطلب بروید
اعتماد به محتوای قرآن مبنای حرکت اهل بیت (ع) و پیروان آنهاست
یک مفسر قرآن در بیان فضیلت قرآن کریم گفت: فضلیت قرآن، اعجاز محتوایی و مطابق با واقعیت و تابلوی حرکت اهل بیت (ع) و پیروانشان است.
استاد ابوالفضل بهرامپور، در توضیح علت فضیلت قرآن گفت: قرآن در تمام مسائل، حرف آخر را بدان معنا که دروغ نیست، مطابق واقع است، نه کوتاه است و نه بلند، مبالغه ندارد و خداوند در آن اطلاع صحیح و راستین را به ما داده است، بیان می کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه قرآن، کتاب هدایت و انسان سازی است افزود: آنچه مربوط به هدایت انسان، زندگی صحیح و سالم، حکومت و قضاوت درست انسان است در آن ذکر شده است.
این محقق در معارف قرآن با بیان اینکه زندگی انسان مانند زندگی مرغ و خروس، در این دنیا خلاصه نمی شود، گفت: آماده کردن انسان در دنیا برای زندگی اخروی با آموزه های قرآنی میسر است و این یکی دیگر از فضائل قرآن است.
وی معجزه اصلی قرآن را نه در ادبیات آن بلکه در محتوای استوار و خلل ناپذیر دانست و گفت: امروز هم در بین خبرگزاری های دنیا مردم بیشترین مراجعه و اعتماد را به آنهایی دارند که اخبار را فارغ از مسائل جناحی و به صورت واقعی بیان می کنند.
وی با بیان اینکه قرآن همه مسائل را فارغ از مصلحت اندیشی و به صورت واقعی بیان می کند، گفت: اکنون اغلب مسائل دنیا تحت تأثیر سیاست است، به همین سبب مردم به صحت خبر و اطلاعات رسیده تردید دارند.
بهرامپور با اشاره به حکم قصاص و قطع دست سارق گفت: قرآن حیات مردم را در قصاص قاتل می داند که این جزیی از اطلاعات تجربه شده و اثبات شده قرآن است.
وی در توضیح این مطلب گفت: مجالس قانون گذاری دنیا، یک روز، قانونی را تصویب و چند روز بعد به علت عوارضش باطل می کنند؛ در حالی که احکام قرآن متقن و استوار است.
این مفسر قرآن، اعتماد مردم به احکام حیات بخش قرآن را سبب پیروی آنها از قرآن دانست و گفت: اگر مردم اعتماد صد درصدی به گزارش های قرآن، درباره گذشتگان و نتیجه اعمال و کارکرد آنها و برنامه های آینده نگرانه قرآن داشته باشند، آن وقت، مانند اهل بیت (ع) و عارفان عمل خواهند کرد.
بهرامپور با اشاره به اعتماد صد درصدی امام حسین (ع) به قرآن گفت: امام حسین (ع) از همه دنیاداران عاقل تر است، اما چون در اوج اعتماد به قرآن قرار دارد، حتی فرزند شش ماهه خود را در پیشگاه خداوند قربانی می کند.
وی با بیان این نکته که انسان قرآنی، فارغ از مصلحت اندیشی به بیان واقعیات می پردازد، گفت: گاهی برخی ملاحظه کاری ها سبب کاهش اعتبار ما شده؛ به گونه ای که گفته می شود قاتل را قصاص نکنیم و یا دست سارق را نبریم تا به ما وحشی نگویند.
این استاد مفاهیم قرآنی افزود: آنها در هر دو صورت، به ما اهانت می کنند، اما نکته اصلی، این است که بدانیم خداوند می فرماید: ما قرآن را برای سعادت مردم فرستادیم و مقدمات آن هم در همین دنیا شروع می شود.
منبع : پایگاه اطلاع رسانی حوزه
- ۹۵/۱۱/۰۹