خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع-09199197145

خرید و فروش فیش حج تمتع و عمره بانک ملی و ملت،فیش حج،خرید فیش حج تمتع،فروش فیش حج تمتع،فروش امتیاز فیش حج،خرید امتیاز فیش حج،فروش فیش عمره،خرید فیش عمره،فروش حج واجب،خرید حج واجب،خرید و فروش فیش حج عمره ملی و ملت،خرید-و-فروش-فیش-حج،معتبرترین مرکز خرید و فروش فیش حج در کشور،خرید فیش حج فروش فیش حج

خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع-09199197145

خرید و فروش فیش حج تمتع و عمره بانک ملی و ملت،فیش حج،خرید فیش حج تمتع،فروش فیش حج تمتع،فروش امتیاز فیش حج،خرید امتیاز فیش حج،فروش فیش عمره،خرید فیش عمره،فروش حج واجب،خرید حج واجب،خرید و فروش فیش حج عمره ملی و ملت،خرید-و-فروش-فیش-حج،معتبرترین مرکز خرید و فروش فیش حج در کشور،خرید فیش حج فروش فیش حج

خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع-09199197145

آگهی های خریداران و فروشندگان فیش حج تمتع و عمره در کل ایران در سایت ایران حج
آدرس سایت:
www.iran-haj.com

آدرس کانال تلگرام:
telegram.me/iranhajj


مرکز خرید و فروش فیش حج در سراسر کشور با بهترین قیمت
شماره های تماس:
0919-9197145
0919-9197146
0919-3800046

نظرات
  • ۱۹ اسفند ۹۶، ۲۱:۵۰ - سیّد محمّد جعاوله
    سلام
  • ۰
  • ۰

حکم اختلاط زن و مرد در طواف کعبه!

یکی از واجبات حج تمتع، قربانی است، شراکت در یک قربانی براى چند نفر، در حال اختیار کفایت نمى‌کند؛ بلکه در حال ضرورت نیز، محل اشکال است؛ بله! شراکت در قربانىِ مستحب، مانعى ندارد.


سوال: اگر مختلط بودن زن و مرد اشکال دارد، چرا در طواف خانه کعبه مختلطند؟

اصل اختلاط منعی ندارد. آنچه مورد گفت‌وگو است، منع اختلاط فساد انگیز است. اختلاط مرد و زن در مسجد الحرام در گذشته این‌گونه و با این حجم سنگین نبوده و طبیعتاً شارع مقدس به دلیل فقدان فساد در اختلاط، در این زمینه منعی اعلام نکرده است. اما اکنون نیز اگر این اختلاط، منجر به فساد شود باید روش طواف اصلاح شود.


بقیه در ادامه مطلب

البته یاد آور می‌شویم که مقایسه حضور مختلط زن و مرد در مکان‌های خاص عبادت مانند مکه با مکان‌های دیگر، قیاس صحیحی نیست؛ زیرا معمول انسان‌هایی که در این مکان‌ها حضور می‌یابند به خود و اعمال خویش مشغول‌اند و کمتر به مسائل شهوانی توجه دارند، از این‌ رو برخی اعمال حج مانند حضور در صحرای عرفات، به صحنه قیامت تشبیه شده است؛ زیرا در قیامت با این‌ که اکثر مردم(جز مومنان) لخت محشور می‌شوند اما کسی به کسی نگاه نمی‌کند. رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در این زمینه فرمود: مردم روز قیامت، پا برهنه و عریان و دست خالى برانگیخته مى‏‌شوند، عرق از سر و رویشان مى‌‏ریزد، و به بنا گوششان مى‏‌رسد! سوده همسر پیامبر(صلی الله علیه و آله)، راوى حدیث مى‏‌گوید: عرض کردم: یا رسول اللَّه!- درود خدا بر تو!- چه دردناک است که بعضى از مردم به حال بعضى مى‌‏نگرند! فرمود: نه، هر کدام گرفتارند، هر کسى آن روز، کارى دارد که دیگران را از خاطر مى‌‏برد. (ورام بن أبی فراس، مسعود بن عیسی، آداب و اخلاق در اسلام (ترجمه مجموعه ورّام)، مترجم: عطایی، محمد رضا، ص 538)


سوال: اینجانب با توجه به اینکه مقلد آقای خوئی بودم با ماشین سر بسته در حالی که محرم بودم رفتم آیا باید کفاره بپردازم یا روزه بگیرم کافی است؟
جواب: کفاره استظلال در احرام بنا بر احتیاط واجب یک گوسفند است که باید پس از ذبح به فقرا پرداخت شود. (مناسک محشی، ص193، م424، با توجه به حاشیه مرحوم آیة الله خوئی(ره)


سوال: رجوع به کفایت در مسأله حج به چه معنا است؟
جواب: یعنی پس از برگشتن از حج بتواند زندگی خود را به طور معمول اداره کند و دچار قرض و مشکل مالی نشود. (مناسک محشی 9 مرجع، ص37، م40)


سوال: اگر شخصی از نظر مالی استطاعت دارد، ولی مجبور به ثبت نام می‌باشد و شاید مدتی در نوبت بماند اگر قبل از اینکه نوبتش برسد پولش را در راه دیگری خرج کند باز مستطیع می‌باشد یا خیر؟
جواب: اگر قبل از استقرار حج بر او، پول را در مصارف شرعی خرج کند و از استطاعت خارج شود حج بر او واجب نیست. (با توجه به مسئله23 مناسک محشی)


سوال: خدمه کاروان ها و پزشکان و امدادگران و افراد دیگرى که با مأموریت به میقات آمده‏اند آیا مستطیع هستند و باید حجةالاسلام بجا آورند یا نه؟
دو استفتاء از آیة الله خامنه ای دام ظله:
جواب) اگر انجام مناسک حج مزاحم با وظایف مأموریت نباشد، و در برگشت از سفر حج وسایل ادامه زندگى متناسب با شوون عرفى خود را در اختیار دارند مستطیع هستند.


سوال: معلولى که تنها یک دست یا یک پا ندارد و به‌جز نقص در مواضع سجده، مشکلى از نظر اعمال اختیارى عمره و حج ندارد، آیا نیابت او براى حج کفایت مى‌کند؟
جواب) چنین شخصى نمى‌تواند نیابت کند.


سوال: آیا نیابت خدمه اى که پیش از طلوع صبح به همراه خانم ها به منى مى روند، ولى قبل از طلوع آفتاب خود را به مشعر رسانده، و وقوف رکنى مشعر را درک مى کنند، صحیح است؟
جواب: اگر لازم است با زن ها به منى بروند گناهى نکرده اند، و چنانچه از ذوى الاعذار نبوده اند، یعنى عذرشان عارضى است، در فرض سوال نیابت آنها اشکال ندارد.


سوال: جمعی از مطلعین خبر دادند در این اواخر عده ای از معتمدین برای انتخاب گوسفندانی که واجد شرایط قربانی باشند اعزام می شوند آیا در صورتی که از این طریق اطمینان به حصول شرایط در قربانی حاصل شود باز هم حکم تخییر بین قربانی در وطن و آنجا (منی یا اطراف منی)باقی است یا اولویت بر ذبح در منی یا اطراف منی است؟

جواب: در فرض سوال اولویت با ذبح در آنجاست.


سوال: اگر کسی که درآمد بین سالش از مغازه یا ماشینی است که خمس آن را نداده آیا مخمس نمودن این درآمد قبل از گذشت سال جهت ثبت نام حج لازم است؟

قطعا اگر منبع پول مخمّس نبوده درآمد آضخیمن نیز از ابتدا مشمول حکم خمس مى‏شود و مخمّس نمودن آن الزامى است. تذکر نکته مهم: سود تابع اصل مال است. پس اگر اصل مال مخمّس نشده بود به این معناست که یک پنجم سود آن نیز از خمس اصل مال به دست آمده که او حقى در این خمس نداشته پس باید این خمس و به نسبت سود آن (که یک پنجم کل سود است) را بپردازد.

منبع : tebyan.net

  • ۹۵/۱۰/۲۲
  • ایران حج www.iranhaj.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی