خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع-09199197145

خرید و فروش فیش حج تمتع و عمره بانک ملی و ملت،فیش حج،خرید فیش حج تمتع،فروش فیش حج تمتع،فروش امتیاز فیش حج،خرید امتیاز فیش حج،فروش فیش عمره،خرید فیش عمره،فروش حج واجب،خرید حج واجب،خرید و فروش فیش حج عمره ملی و ملت،خرید-و-فروش-فیش-حج،معتبرترین مرکز خرید و فروش فیش حج در کشور،خرید فیش حج فروش فیش حج

خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع-09199197145

خرید و فروش فیش حج تمتع و عمره بانک ملی و ملت،فیش حج،خرید فیش حج تمتع،فروش فیش حج تمتع،فروش امتیاز فیش حج،خرید امتیاز فیش حج،فروش فیش عمره،خرید فیش عمره،فروش حج واجب،خرید حج واجب،خرید و فروش فیش حج عمره ملی و ملت،خرید-و-فروش-فیش-حج،معتبرترین مرکز خرید و فروش فیش حج در کشور،خرید فیش حج فروش فیش حج

خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع-09199197145

آگهی های خریداران و فروشندگان فیش حج تمتع و عمره در کل ایران در سایت ایران حج
آدرس سایت:
www.iran-haj.com

آدرس کانال تلگرام:
telegram.me/iranhajj


مرکز خرید و فروش فیش حج در سراسر کشور با بهترین قیمت
شماره های تماس:
0919-9197145
0919-9197146
0919-3800046

نظرات
  • ۱۹ اسفند ۹۶، ۲۱:۵۰ - سیّد محمّد جعاوله
    سلام
  • ۰
  • ۰

اختلاف و دوگانگی در سیاست‌های وزارت‌خانه‌های حج و خارجه عربستان/ سعودی‌ها مانع حضور ایرانیان در حج 95 می‌شوند؟


دوگانگی و اختلاف میان سیاست‌های وزارتخانه‌های حج و خارجه عربستان به حدی افزایش یافته که با وجود دعوت رسمی وزارت حج از مسئولان ایران برای عقد قرارداد حج95، وزارت خارجه سعودی از صدور روادید برای هیأت ایرانی خودداری می‌کند.

بقیه در ادامه مطلب >>

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، سالانه در موسم حج، مسلمانان سراسر دنیا که استطاعت مالی داشته باشند به سمت مکه و بیت‌الله الحرام حرکت می‌کنند تا آیین حج را بجا بیاورند. مطابق آیات شریفه قرآن حج بر هر مسلمانی که استطاعت داشته باشد واجب است و باید انجام شود.

در این میان دولت عربستان سعودی که خود را خادم حرمین شریفین می‌خواند و ادعای خدمتگذاری به حجاج را دارد، با عقد قراردادهایی با کشورهای مسلمان روند اعزام حجاج به این کشور را تسهیل می‌کند.

پس از حوادث ناگوار رخ داده در حج تمتع سال 94، انتقادهای صورت گرفته به نوع مدیریت سعودی‌ها در حج شدت گرفت و بسیاری از کشورها به نوع مدیریت آنها معترض شدند. در این فاجعه که به علت اهمال نیروهای سعودی اتفاق افتاد چند هزار نفر جان خود را از دست دادند.

این انتقادات موجب شد تا دولت سعودی نسبت به همکاری با کشورهای منتقد در حج سال 95 تجدید نظر کند.

در این میان وزارت حج عربستان طبق رسم هر ساله با دعوت رسمی از مسئولان سازمان حج و زیارت ایران درخواست کرد تا در تاریخ 17 دی به این کشور سفر کرده تا قرارداد حج سال 95 منعقد شود.

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در این زمینه به فارس گفت: تقریبا یک هفته مانده به تاریخ تعیین شده، از وزارت حج عربستان با ما تماس گرفتند و اعلام کردند که تاریخ تعیین شده دچار تغییر خواهد شد و تاریخ جدید متعاقباً اعلام خواهد شد.

بعد از تماس و 2 روز مانده به قطع رابطه سیاسی دو کشور، وزارت حج عربستان از طریق وزارت خارجه به سازمان حج و زیارت اعلام می‌کند که تاریخ 19 اسفند برای سفر هیأت ایرانی تعیین شده و منتظر هیأت اعزامی ایران در این تاریخ هستند.

اما در کمال تعجب این سفر نیز به علت ناهماهنگی و شاید هم اختلاف وزارت خارجه عربستان با وزارت حج این کشور انجام نشد.

رئیس سازمان حج و زیارت در مورد علت لغو این سفر گفت: طی تماس‌هایی که با سعودی ها برقرار کردیم، از آنها روند صدور روادید را پرسیدیم که به ما اعلام کردند روادید هیأت ایرانی از طریق کنسولگری سعودی در دبی صادر خواهد شد. بنابراین ما نماینده‌ای به دبی فرستادیم اما زمانی که او به کنسولگری مراجعه کرد، همزمان وزارت حج عربستان با تماس با ما تاریخ 19 اسفند را کنسل و تعیین تاریخ جدید را منوط به صدور روادید دانست.

مطابق روایت اوحدی، در این زمان در دبی نیز کنسولگری عربستان به نماینده ایران اعلام می‌کند که هیچ هماهنگی میان وزارت حج عربستان با وزارت خارجه این کشور نشده تا وزارت خارجه مکتوب به کنسولگری برای صدور روادید موافقت خود را اعلام کند.

در این میان ناهماهنگی داخلی میان سعودی‌ها موجب شده تا کمتر از 5 ماه مانده به آغاز موسم حج، هنوز قرارداد همکاری میان این کشور و ایران منعقد نشود و عملا تکلیف حج تمتع 95 نامعلوم باشد.

اما رئیس سازمان حج و زیارت در این ارتباط تأکید کرد که این سازمان به وظایف خود در رابطه به حج 95 عمل کرده و برنامه‌های آن را اجرایی کرده و آمادگی کامل برای فرارسیدن موسم حج دارد.

او همچنین در مورد نحوه تعامل با سعودی‌ها گفت: پیگیری‌ها ادامه دارد حتی ما اولویت‌های اعزام را نیز اعلام کردیم و قرار شد تا حجاج حساب بانکی در بانک ملی به نام خود باز کنند و مبلغ 5 میلیون تومان نیز به صورت علی الحساب به این حساب واریز کنند تا قراردادها منعقد گردد و هزینه سفر مشخص شود.

وی ادامه داد: امیدواریم این تناقض میان گفتار و عمل سعودی‌ها پایان یابد و مشکل حج تمتع 95 نیز برطرف شود ضمن اینکه جلساتی نیز در وزارت خارجه و بعثه مقام معظم رهبری با حضور کارشناسان انجام شده تا به نتیجه مطلوب برسیم.

بنظر می‌رسد با توجه به این اقدامات، سعودی‌ها می‌خواهند مانع انجام فریضه حج واجب برای عده کثیری از مسلمانان شوند و آن‌ها را از این امر واجب که در قرآن کریم بر آن تأکید شده است باز دارند.


منبع : خبرگزاری فارس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی