خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع-09199197145

خرید و فروش فیش حج تمتع و عمره بانک ملی و ملت،فیش حج،خرید فیش حج تمتع،فروش فیش حج تمتع،فروش امتیاز فیش حج،خرید امتیاز فیش حج،فروش فیش عمره،خرید فیش عمره،فروش حج واجب،خرید حج واجب،خرید و فروش فیش حج عمره ملی و ملت،خرید-و-فروش-فیش-حج،معتبرترین مرکز خرید و فروش فیش حج در کشور،خرید فیش حج فروش فیش حج

خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع-09199197145

خرید و فروش فیش حج تمتع و عمره بانک ملی و ملت،فیش حج،خرید فیش حج تمتع،فروش فیش حج تمتع،فروش امتیاز فیش حج،خرید امتیاز فیش حج،فروش فیش عمره،خرید فیش عمره،فروش حج واجب،خرید حج واجب،خرید و فروش فیش حج عمره ملی و ملت،خرید-و-فروش-فیش-حج،معتبرترین مرکز خرید و فروش فیش حج در کشور،خرید فیش حج فروش فیش حج

خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع-09199197145

آگهی های خریداران و فروشندگان فیش حج تمتع و عمره در کل ایران در سایت ایران حج
آدرس سایت:
www.iran-haj.com

آدرس کانال تلگرام:
telegram.me/iranhajj


مرکز خرید و فروش فیش حج در سراسر کشور با بهترین قیمت
شماره های تماس:
0919-9197145
0919-9197146
0919-3800046

نظرات
  • ۱۹ اسفند ۹۶، ۲۱:۵۰ - سیّد محمّد جعاوله
    سلام
  • ۰
  • ۰

آداب در سفرهای نیک و بد و ایام و ساعات نیک و بد برای سفر

 

از حضرت صادق علیه السلام منقول است که در حکمت آل داود نوشته است که نباید کسی سفر کند مگر از برای سه چیز ، سفری که توشه ی آخرت در ان حاصل شود یا سفری که باعث مرمت امور معاش گردد یا سفری که از برای سیر و لذتی باشد که حرام نباشد.

در حدیث دیگر فرمود که سفر کنید تا بدن های شما صحیح شود و جهاد کنید تا غنیمت دنیا و آخرت بیابید و حج کنید تا مال دار و بی نیاز شوید.

در حدیث دیگر فرمود که سفر قطعه ای است از عذاب چون کار شما در سفر ساخته شود زود به اهل خود برگردید.

در حدیث صحیح منقول است که محمدبن مسلم از حضرت صادق علیه السلام پرسیدند که به زمینی می روم که در آنجا به غیر از برف و یخ چیزی نیست.فرمود که چون مضطر است تیمم کند و دیگر به همچنین زمینی نرود که دینش در آنجا هلاک شود.

در حدیث صحیح منقول است که شخصی به خدمت حضرت امام موسی علیه السلام آمد و گفت می خواهم که به سفر روم برای من دعا کنید.فرفرمود که در چه روزی می روی؟گفت در روز دوشنبه از برای برکت ان روز،زیرا که حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم در روز دوشنبه متولد شده است.

حضرت فرمود که دروغ میگویند حضرت رسول (ص) در روز جمعه متولد شدند و هیچ روزی شوم تر از روز دوشنبه نیست.حضرت رسول صلی الله علیه و آله در آن روز وفات کرد و وحی آسمان از ما منقطع شد و در آن روز حق ما را از ما غصب کردند ، می خواهی خبر دهم تورا و دلالت کنم به روز سهل آسانی که خدا در آن روز نرم کرد آهن را برای حضرت داود.گفت بلی،فرمود که آن روز سه شنبه است.

در حدیث معتبر از حضرت صادق علیه السلام منقول است که هر که اراده ی سفری داشته باشد باید که در روز شنبه سفر کند که اگر سنگی از کوهی بگردد در روز شنبه البته آن را خدای تعالی به جای خود برگرداند و هرکه کارها بر او دشوار شود در روز سه شنبه طلب کند که آن روزی است که آهن برای حضرت داود علیه السلام نرم شده است.

در حدیث معتبر منقول است که حضرت رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم در روز پنج شنبه به سفر می رفتند و می فرمودند که روز پنج شنبه را خدا و رسول و ملائکه دوست می دارند.

در حدیث صحیح از حضرت صادق علیه السلام منقول است که مکروه است سفر کردن و سعی در حوائج کردن در بامداد روز جمعه برای آنکه مبادا از نماز باز ماند اما بعد از نماز از برای تبرک خوب است.

در حدیث دیگر فرمود که باکی نیست سفر کردن در شب جمعه.

از حضرت امام رضا علیه السلام منقول است که هرکه در چهارشنبه آخر ماه سفر کند بر رد آن جماعتی که به فال بد می دادند از هر بلایی نگاه داشته شود و حاجتش را خدا برآورد و در بعضی از روایات وارد شده است که سفر مکن در روز سوم ماه و روز چهارم و روز پنجم و روز سیزدهم و روز شانزدهم و روز بیستم و روز بیست و چهارم و روز بیست و پنجم و روز بیست و ششم.

در روایت دیگر منقول است که هشتم ماه و بیست و سوم ماه برای سفر خوب نیست و اگر روزهای ماه با روزهای هفته معارض شود رعایت روزهای هفته کردن اولی است زیرا که احادیث معتبر در ایام هفته بیشتر است.

در روایت معتبر منقول است که هر که سفر کند یا زن بخواهد ماه در عقرب باشد عاقبت نیکو نیست.

پایان/

منبع : کتاب حلیة المتقین

در آداب سنتها و اخلاق اسلامی

تألیف : علامه محمد باقر مجلسی

به ضمیمه مکالمات حسنیه

تألیف : عالم عارف ربانی شیخ ابوالفتوح رازی

گردآورنده : احسان پروانه

(وبلاگ فیش حج)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی