خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع-09199197145

خرید و فروش فیش حج تمتع و عمره بانک ملی و ملت،فیش حج،خرید فیش حج تمتع،فروش فیش حج تمتع،فروش امتیاز فیش حج،خرید امتیاز فیش حج،فروش فیش عمره،خرید فیش عمره،فروش حج واجب،خرید حج واجب،خرید و فروش فیش حج عمره ملی و ملت،خرید-و-فروش-فیش-حج،معتبرترین مرکز خرید و فروش فیش حج در کشور،خرید فیش حج فروش فیش حج

خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع-09199197145

خرید و فروش فیش حج تمتع و عمره بانک ملی و ملت،فیش حج،خرید فیش حج تمتع،فروش فیش حج تمتع،فروش امتیاز فیش حج،خرید امتیاز فیش حج،فروش فیش عمره،خرید فیش عمره،فروش حج واجب،خرید حج واجب،خرید و فروش فیش حج عمره ملی و ملت،خرید-و-فروش-فیش-حج،معتبرترین مرکز خرید و فروش فیش حج در کشور،خرید فیش حج فروش فیش حج

خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع-09199197145

آگهی های خریداران و فروشندگان فیش حج تمتع و عمره در کل ایران در سایت ایران حج
آدرس سایت:
www.iran-haj.com

آدرس کانال تلگرام:
telegram.me/iranhajj


مرکز خرید و فروش فیش حج در سراسر کشور با بهترین قیمت
شماره های تماس:
0919-9197145
0919-9197146
0919-3800046

نظرات
  • ۱۹ اسفند ۹۶، ۲۱:۵۰ - سیّد محمّد جعاوله
    سلام
  • ۰
  • ۰

 نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم تواصی بحق عنوان کرد:
آرامش و وقار ویژگی برجسته مومنان


بقیه در ادامه مطلب


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم تواصی بحق بر لزوم بهره گیری از فرصت‌های باقی مانده از ماه شعبان تاکید کرد و اظهار داشت: ان شاءالله توفیق داشته باشیم از این فرصت برای ورود صحیح و درست به ماه مبارک رمضان استفاده کنیم تا به بهترین شکل از برکات ماه مبارک رمضان بهره ببریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم تواصی بحق بر لزوم بهره گیری از فرصت‌های باقی مانده از ماه شعبان تاکید کرد و اظهار داشت: ان شاءالله توفیق داشته باشیم از این فرصت برای ورود صحیح و درست به ماه مبارک رمضان استفاده کنیم تا به بهترین شکل از برکات ماه مبارک رمضان بهره ببریم.

وی در ادامه «آرامش» و «وقار» را از ویژگی‌های انسان مومن و متقی عنوان کرد و افزود: هر دوی این خصلت‌ها از اهمیت بالایی در زندگی فردی و اجتماعی انسان برخوردارند. این که انسان بر اعصاب خود مسلط باشد و همیشه با آرامش و بدور از اضطراب زندگی کند و با وقار و ادب در جامعه ظاهر شود، زیباترین آموزه‌های اخلاقی اسلام محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر به مسئله وقار و آرامش از منظر قرآن کریم اشاره کرده و اظهار داشت: در قرآن آمده است «وَ عِبَادُ الرَّحْمَانِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلىَ الْأَرْضِ هَوْنًا وَ إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَهِلُونَ قَالُواْ سَلَامًا؛» مومنان و بندگان خداى رحمان کسانى‏اند که روى زمین به آرامش و بدور از تکبر گام بر مى‏دارند و چون نادانان ایشان را مخاطب قرار دهند، به آن‌ها سلام مى‏گویند» و در جایی دیگر در این باره می‌فرماید «هُوَ الَّذی أَنزَلَ السَّکینَةَ فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لِیَزدادوا إیمانًا مَعَ إیمانِهِم وَلِلَّهِ جُنودُ السَّماواتِ وَالأَرضِ ۚ وَکانَ اللَّهُ عَلیمًا حَکیمًا» «او کسی است که آرامش را به دلهای مؤمنان نازل کرد تا بر ایمانشان افزوده گردد؛ لشکریان آسمانها و زمین از آن خدا هستند، و خداوند دانا و حکیم است»

وی افزود: همان گونه که در سیره رسول خدا (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام هم ملاحظه می‌شود، آرامش و وقاری که در زندگی رسول خدا (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام وجود داشت به خاطر باوری بود که به خداوند باریتعالی داشتند و با کوچکترین حادثه ای، گرفتار ضعف و سستی نمی‌شدند بلکه در شرایط سخت و بحرانی می‌توانستند درست تصمیم بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اظهار داشت: موضوع وقار و آرامش در احادیث متعددی آمده است و در حدیثی آمده که رسول خدا به مردم توصیه فرموده اند «علیکم بالسکینه و الوقار» ای مسلمانان بر شما باد به آرامش و وقار. "

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: در شرایط کنونی جامعه، همه باید تلاش کنند تا آرامش در جامعه حکمفرما شود و اساساً وظیفه حکومت اسلامی این است که فضای جامعه را آرام نگه دارد تا مردم راحت زندگی کنند. فشار روانی و استرس به جامعه وارد کردن خلاف شیوه و سیره انبیاء است.

وی افزود: پیامبر هیچ گاه در بحث‌های عقیدتی، از راه زور چیزی به مردم تحمیل نکرد و اسلام ملامت کردن دیگران را موجب به هم خوردن آرامش و شعله ور شدن آتش دشمنی در جامعه می‌داند و همواره تاکید دارد که با آرامی و متانت، افراد را راهنمایی کنید.

وی بر لزوم پرهیز از پرخاشگری در جامعه تاکید کرد و افزود: درست نیست که همواره در سطح جامعه شاهد رفتارهای پرخاشگرانه باشیم. امروزه وقتی به مطبوعات و رسانه‌ها مراجعه می‌نماییم، متاسفانه با ادبیات مناسبی مواجه نمی‌شویم. می‌توان از ادبیات بهتری برای صحبت کردن در باره یکدیگر استفاده کرد، به بیان مقام معظم رهبری، در مقام انتقاد از یکدیگر، نقد منصفانه داشته باشیم.

سرپرست حجاج ایرانی سپس به حدیث دیگری از پیامبر اسلام (ص) استناد کرد که می‌فرمایند: لیس البرّ فی حسن اللّباس و الزّیّ و لکنّ البرّ السّکینة و الوقار. نیکی و درستی در لباس و شکل و ظاهر انسان نیست، بلکه نیکی در آرامش و داشتن وقار است".

وی در خصوص برکاتِ آرامش و وقار به حدیثی از رسول خدا استناد کرد که: شخصی به نام «شمعون بن یهودا» که از حواریون حضرت عیسی بود پرسید: انسان به واسطه «وقار» چه برکات و نتایجی را کسب می‌نماید؟ ایشان در پاسخ فرمودند: «وقار، برکاتی برای انسان در پی دارد که اولین آنها حالت مهربانی است.» انسان وقتی با وقار شد سعی می‌کند با همه به مهربانی رفتار کند. سپس فرمودند: دومین اثر وقار، دور اندیشی است «. متانت و وقار انسان را آینده نگر می‌کند، زیرا می‌داند اگر رفتار نادرستی از او سر بزند، دوستان خود را از دست خواهد داد. از دیگر برکات» وقار و متانت " را امانت داری، پرهیز از خیانت، راستگویی، کنترل شهوات، درست عمل کردن از نظر مالی، آمادگی برای مقابله با دشمن، نهی از منکر، پرهیز از نادانی و برحذر داشتن دیگران از آن است. سپس در ادامه می‌فرماید: خوشا به حال آنها که با وقارند و خوشابه حال آنهایی که سبک نیستند و سبکی را برای خود پیشه نمی‌کنند، خوشا به حال آنان که نادان نیستند و نادانی به خرج نمی‌دهند، خوشابه حال کسانی که اهل بخشش و گذشت هستند و در جامعه همواره با دیگران به این روش برخورد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه افزود: ما به برکت این حدیث نورانی باید تلاش کنیم تا همیشه آرامش داشته و با وقار رفتار نماییم و در جامعه و محیط زندگی این آموزه‌ها را به کار بندیم.


منبع : پایگاه خبری سازمان حج و زیارت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی